Toimiston tavaratalo

0

Suomalainen perheyritys Paperipalvelu Koskimo & Rännäli Oy on maan suurimpiin kuuluva toimistotukku. ”Toimiston tavaratalosta” asiakas voi hankkia kaikki päivittäin tarvittavat tarvikkeet helposti ja kustannustehokkaasti.

Paperipalvelun toimintaperiaate on hyvin asiakaslähtöinen.

-Asiakas määrittelee tarvitsemansa toimistotuotteet. Me suunnittelemme räätälöidyn kokonaisuuden ja ylläpidämme sitä. Takaamme, että asiakkaalla on koko ajan saatavilla tarvikkeita oikea määrä. Tuotteet eivät lopu, eikä ole ylimääräistä varastoa, kertoo Paperipalvelun kenttämyynnistä vastaava Heikki Pykäläinen.

Toimiston tavaratalossa on mistä valita. Asiakas saa samasta paikasta ja yhdellä koontilaskulla toimisto- ja atk-tarvikkeet, täyden valikoiman kahviotuotteet, talous-, siivous-ja ensiaputarvikkeet, painotuotteet, liikelahjat, työvaatteet sekä ergonomia- ja audiovisuaaliset tuotteet.

-Voimme jopa suunnitella ja rakentaa modernilla tekniikalla varustetut videoneuvottelutilat ja auditoriot. Meillä on esimerkiksi 250 Metson neuvotteluhuonetta ylläpitosopimuksella, Pykäläinen täydentää.

Paperipalvelun suurimpia asiakkaita ovat monet maan merkittävimmät yritykset, kuten OP-Pohjola, SOK, Sanoma WSOY, Säästöpankit ja Stockmann.

Oston ammattilainen

Paperipalvelu Koskimo & Rännäli Oy:n toiminnan periaatteena on auttaa asiakasyritystä vähentämään kustannuksia ja menestymään.

-Avaamme asiakkaan kanssa ostoprosessin. Kartoitamme mitä eri vaiheita tarvikkeiden ostamiseen liittyy, miten voimme auttaa siinä ja minimoida kustannukset. Yleensä ostohinnan päälle tulee 40-60 prosenttia piilokustannuksia. Voimme parhaimmillaan tiputtaa hankinnan sivukulut kymmeneen prosenttiin, Heikki Pykäläinen toteaa.

-Puhumme ostajan kieltä, ei myyjän. Raportimme koko ajan faktoilla ja toimimme avoimen rehellisesti.

Paperipalvelun käytössä on tehokas, atk-pohjainen ohjausjärjestelmä (www.logisticar.fi). Reaaliaikaista tietoa antavan ohjelmiston avulla ohjataan sekä omaa ostotoimintaa että asiakasvarastojen ohjauksia.

Toimistotarvikkeiden hankinnassa ja tilaamisessa tietokoneen merkitys kasvaa kaiken aikaa. Kaupanteon murros on tiedostettu Paperipalvelussa.

-Esimerkki uudesta ajattelutavastamme hyödyntää nettiä on pienyrityksille suunnattu verkkokauppa (www.leija.fi). Me rakennamme asiakkaalle sinne hyllytyspalvelun, jolloin omatoiminen tilaaminen on helppoa.

Novia Finland avaa portit

Paperipalvelun kenttämyynnistä vastaava Heikki Pykäläinen on 1,5 vuoden ajan tehnyt yhteistyötä Novia Finlandin kanssa.

-Novia hoiti asiakaskontaktit ja varasi tapaamiset. Paras esimerkikki on viime syksy. Valitsimme kohderyhmäksi 170 kaupunkia ja kuntaa, joiden kunnan-, talous- ja hallintojohtajille soitettiin Noviasta. Kahdessa viikossa sain 93 tapaamista.

-Yhteistyö Novia Finlandin kanssa on todella tehokasta ja toimii hyvin. Sovimme kohderyhmän ja he soittavat puolestani. Sähköpostitse saan tiedon sovituista tapaamisista. Ainoa vaara on se, että kalenteri täyttyy nopeasti, Heikki Pykäläinen myhäilee.

Yhteystiedot

Paperipalvelu Koskimo & Rännäli Oy

Toimipaikat
Vantaalla, Jyväskylässä ja Tampereella

puh.
0207 750 444

www.paperipalvelu.fi

Kartta - Jyväskylä

Share.