Milleniaali tuo haasteita yrityksille

0

Milleniaali tuo haasteita yrityksille

1980- ja 1990 -luvuilla syntyneet y-sukupolven nuoret aikuiset ovat siirtymässä yritysten työntekijöiksi täysin uusin arvoin ja odotuksin. Hugg & Company on luonut esimiesten avuksi johtamisen työkalut, joilla ns. milleniaalit saadaan sitoutettua yritykseen mahdollisimman hyvin.

Milleniaalit ovat tällä hetkellä suurin sukupolvi, joista jokainen on työikäinen viimeistään lähivuosina. Internet -sukupolveksikin nimetyn Y-sukupolven työntekijöitä vain noin neljännes kokee olevansa sitoutunut työhönsä ja työnantajaansa.

Hugg&Co on ensimmäisenä Suomessa erikoistunut milleniaalien johtamiseen. Yrityksen perustaja ja milleniaalien johtamisen pääpuhuja Mikael Hugg sai tähän kipinän ekonomin-opintojensa aikana.

– Perehdyin kauppakorkeakoulussa johtamisen koulutukseen. Erikoistuin milleniaalien johtamiskäytäntöihin ja motivaation rakentamiseen. Huomasin, että milleniaalisukupolvi tuo muutoksen, joka merkitsee ongelmia monissa yrityksissä, hän sanoo.

Tavoitteena työpaikkaan sitouttaminen

Hugg&Co kouluttaa työnantajia perehtymään milleniaalien arvo- ja ajatusmaailmaan sekä ymmärtämään tätä kautta y-sukupolvea työntekijöinä.

– Tavoitteena on, että porukka ei vaihda työpaikkaa 2-3 vuoden kuluttua, vaan sitoutuu työpaikkaan paremmin, Mikael Hugg toteaa.

Hugg uskoo milleniaalien sitouttamisen onnistuvan, kun ymmärtää miksi he haluavat lähteä pois yrityksestä.

– Suurimmalla osalla syynä on kokemus, että esimies tekee työstä hankalaa tai epämiellyttävää.

Avuksi tehokas verkkotyökalu

Hugg&Co on kehittänyt yritysasiakkaidensa avuksi tehokkaan verkkotyökalun, joka on saanut nimekseen Avanto..

Kyseessä ei ole perinteinen kysely, vaan sen avulla yrityksen esimies voi päästä henkilöstön ”pään sisälle” selvittämään työntekijöiden motivaatiota, työn tehokkuutta hidastavia tekijöitä ja tulevaisuuden odotuksia. Avanto kartoittaa, uskovatko milleniaalit yrityksen tulevaisuuteen.

Tutkimusta voi tehdä päivittäin, viikottain tai kuukausittain. Verkkotyökalu sopii käytettäväksi kännykällä, tabletilla ja tietokoneella.

Lopputuloksena esimiehet saavat henkilöstöstään arvokasta tietoa, jota voi käyttää työntekijöiden hyvinvoinnin, viihtymisen, tehokkuuden ja sitouttamisen parantamiseen.

– Verkkotyökalu optimoidaan aina niin, että esimies saa tietoa käytännön kannalta olennaisista asioista. Esimiestyön laadusta, kommunikaation tasosta yrityksessä, työympäristön ongelmakohdista ja työntekijöiden sitoutumisen tasosta. Raportoimme asiakasta tuloksista ja järjestämme tarvittaessa myös koulutusta, Mikael Hugg täydentää.

Toimintamallilla hyvä vastaanotto

Hugg&Co on nuori yritys, mutta se:n toimintamalli on saanut hyvän vastaanoton suomalaisissa yrityksissä.

– Verkkotyökalu soveltuu kaikille yrityksille, jotka palkkaavat tai joissa jo työskentelee milleniaaleja, Hugg sanoo.

Hugg&Co toimii Helsingissä, mutta käytännössä asiakasyritys voi sijaita missä tahansa. Vaikka ulkomailla.

– Uskon toimintamallimme tulevaisuuteen, ehdottomasti, Mikael Hugg toteaa.

– Yrityskulttuuri on muuttumassa nuorten työntekijöiden myötä. Välttämätön muutos on siksi tapahduttava myös yritysten johdossa.

Hugg & Company

puh. 044 2366 774

www.huggco.com

”Novialla äärimmäisen hyvää myyntityötä”

Hugg&Company on uusi yritys ja on avaamassa Suomessa uutta toimialaa. Hyvin käynnistynyttä alkua on vauhdittanut Novia Finlandin kanssa toteutettu buukkauskampanja.

– Novian buukkauspalvelu erosi selvästi muista vastaavista palveluista. Novian myyntihenkilöstö tutustui tuotteeseemme ja toteutti äärimmäisen hyvän myyntityön eli kontaktoi meille uusia asiakkaita, sanoo Mikael Hugg.

Hugg&Co:n ja Novia Finlandin yhteistyö toteutettiin projektina, jolle asiakas antoi tietyn budjetin. Investointi kannatti.

– Tulokset näkyvät siten, että nyt neuvottelemme uusien asiakkaiden kanssa. Tällä alalla eteneminen ei tapahtu yhtäkkiä. Novian buukkaus toi meille kontakteja ja nyt katsomme, pääsemmekö toiselle kierrokselle. Odotukset ovat korkealla.

Huggin mielessä on myös jatkoprojekti Novian kanssa.

– Toteutamme sen, kun selviämme tästä ensimmäisestä vaiheesta. Haluamme ehdottomasti käyttää Noviaa jatkossakin, sillä kaikki on mennyt niin hyvin.

Share.