Helpotusta henkilöstöhallintaan

0

Eteläsavolainen SAIMA on henkilöstöhallinnon ohjelmistoihin ja palveluihin erikoistunut yritys, joka yhdistää uusimman teknologian ja henkilöstöpalvelun innovatiivisella tavalla. SAIMAn asiakkaina on sekä pieniä yrityksiä että kansainvälisesti toimivia globaaleja yrityksiä, sillä yrityksen tuote- ja palvelukokonaisuudesta löytyy ratkaisuja yrityksen kuin yrityksen tarpeisiin. SAIMAn palvelukokonaisuus muodostuu internetpohjaisista henkilöstöhallinnon ohjelmistoista ja kustannustehokkaista henkilöstönvuokraus- ja rekrytointipalveluista.

– Yritys on perustettu vuonna 2001 Datatree Oy:n tytäryhtiöksi. Alkuun lähdettiin toiminnanohjausjärjestelmällä henkilöstöpalveluyritykselle, jollainen itsekin nykyisin olemme, kertoo toimitusjohtaja Marjo Kaipainen.

SAIMAn kärkituote on SAIMA SPS. Maakunnallisella INNOSUOMI-palkinnolla palkittu toiminnanohjausjärjestelmä on kehitetty tehostamaan, nopeuttamaan ja automatisoimaan henkilöstöpalveluyritysten rutiineja. Internetpohjainen tuote koostuu rekrytointi-, vuokrahenkilöstön hallinta-, asiakkuudenhallinta- ja tuntikirjausmoduuleista.

– Järjestelmä tuotetaan asiakkaalle kuukausivuokrapohjaisena palveluna. Näin ollen se ei vaadi asiakkaalta suuria laiteinvestointeja ja moduuleja voidaan lisätä tai poistaa tarpeen mukaan, selventää palvelupäällikkö Hanna Kaske.

Tehokasta rekrytointia

SAIMAn avulla yrityksen on myös mahdollista ulkoistaa resursointi- ja rekrytointiprosessi joko osittain tai kokonaan oman tarpeensa ja tilanteensa mukaan.

– Se voi toimia joko niin, että asiakas hoitaa rekrytoinnin itse järjestelmämme avulla, tai niin, että me etsimme ja haastattelemme hänelle sopivat hakijat ja esittelemme heistä parhaimmat asiakkaalle. Tarvittaessa kauttamme hoituu myös lehti-ilmoittelu ja sopimusten teko, kertoo Hanna Kaske.

Hän huomauttaa, että haastatteluja tekee aina kunkin alan ammattilainen, sillä on selvää ettei kaupan tai toimihenkilöpuolen ihminen pysty hallitsemaan esimerkiksi metallipuolta tai it-alan asioita.

Toimeksianto maksaa asiakkaalle vasta silloin, kun se on onnistunut ja sopiva työntekijä on löytynyt.

– Monille yrityksille rekrytointi on iso taloudellinen riski, sillä sopivan henkilön löytämiseen kuluu aikaa eikä vielä palkkausvaiheessa voi olla varma, onko työntekijä sellainen, jota haettiin. Meillä vain onnistuneet toimeksiannot synnyttävät kustannuksia ja niihin myönnetään tietty takuu. Tämän takia palvelu sopii erinomaisesti myös pienemmille yrityksille, kertoo Kaske.

Henkilöstövuokrauspuolella SAIMA on profiloitunut etsimään työntekijöitä pitempiaikaisiin työsuhteisiin, mutta toki lyhyemmätkin toimeksiannot hoidetaan. Yrityksen käytössä on mm. nettipohjainen CV-tietopankki, jota kautta on mahdollista löytää asiakkaalle hänen tarvitsemansa henkilö nopeallakin aikataululla.

Kutsujärjestelmä pikaisiin henkilöstötarpeisiin

SAIMAn uusin tuote on kutsujärjestelmä, joka lanseerattiin syksyllä 2007. Järjestelmän avulla työnantaja voi kutsua työntekijöitään tasa-arvoisesti töihin paikkaamaan esimerkiksi äkillistä sairastapausta. Käytännössä järjestelmästä lähtee tekstiviesti kaikille rekisterissä oleville työntekijöille ja nopeimmin siihen vastaava saa keikan ja pystyy myös kuittaamaan asian vastausviestillä suoraan järjestelmään.

– Hyödyntämällä uutta teknologiaa innovatiivisesti ja niin, että sitä on mahdollisimman helppo asiakkaan käyttää, hänen aikaansa säästyy ydinbisneksen tekemiseen, Marjo Kaipainen muistuttaa.

Mikkelissä olevan pääkonttorin lisäksi yrityksellä on toimipisteet Vantaalla, Tampereella ja Oulussa. Konsernin liikevaihto vuonna 2007 oli noin kuusi miljoonaa euroa. Yrityksellä on vahva halu kasvaa myös Suomen rajojen ulkopuolelle.

{gallery}es-saima_group{/gallery}

 

Saima Group

Osoite
Patteristonkatu 2 (PL 147)
50101 Mikkeli

puh.
020 759 8300

email
info@saimapeople.com

www.saimapeople.com

www.saimasoft.com

Share.